A covidos időszak elhúzódása és ismétlődő visszatérése, a közösségi mozgás, az utazás bizonyos korlátozása azt eredményezte, hogy az online MLM térnyerése stabilizálódott, illetve rohamos fejlődésnek indult ebben az iparágban is!
Egyre többen jönnek rá, hogy ez az új helyzet, az internet egy technológiai előny a közel százéves hagyományos MLM technológiákhoz képest. Úgy tudsz otthonról dolgozni egy laptop és egy okostelefon segítségével, mint még soha, és a legjobb benne, hogy ma már senki nem veszi ezt a munkamódszert sértőnek, udvariatlannak, míg korábban a személyes tárgyalások voltak csak az egyedül üdvözítőek.
Szóval van jó oldala is a covidos megszorításoknak, hiszen olyan üzleti és kommunikációs megoldásokat hozott előre 4-5 évvel az életünkben, amelyek így is, úgy is bejöttek volna előbb, vagy utóbb, viszont most hónapok alatt éveket ugrottunk előre!
Felgyorsította a webkonferenciák technológiai fejlődését! Ma már egy Zoom webkonfi a legtöbb embernek nem okoz nehézséget.
A mobil APP-ok elterjedését is elősegítette ebben az iparágban is.
A Messenger, a Viber, a WhatsApp hatalmasat lépett előre.
A videó kommunikáció is óriásit fejlődött az elmúlt másfél, két év alatt.
Szerencsére ezek a technológiák már a járvány kezdetekkor is rendelkezésünkre álltak, de a használatukat és a rohamos tovább fejlődésüket az elmúlt két év gyökeresen megváltoztatta, felgyorsította, sőt adott esetben kikényszerítette.
Annyi újdonság jött be az online MLM-be, hogy felsorolni is nehéz lenne, de most már koncentráljunk a 2022-es trendekre!
Mi várható ebben az igazán izgalmasnak ígérkező 2022-es évben?
- A járványhelyzet egyelőre velünk marad, az összes társadalmi következményeivel együtt.
- Ez alapvetően meghatározza az emberek mozgását, utazásait, rendezvényeit és a kommunikációját is.
- Az emberek rájöttek, hogy alattomos ez a vírus és a mutációi, tehát a biztonság lett az egyik legfontosabb szempont a személyes kapcsolattartásban, és a kommunikációban. Ha nem feltétlenül indokolt a személyes találkozó, akkor ma már nem udvariatlanság online kommunikálni, hanem kifejezetten értelmes és biztonságos. Ráadásul még időt is lehet vele megtakarítani!
- 2022-ben megváltozik a célcsoportok fontossága. Eddig a hagyományos MLM-ben azt mondták a nagy vezetők, hogy „szólíts meg mindenkit, ne te döntsd el kinek jó ez az üzlet”.
Most az online technológiákkal, sokkal hatékonyabban tudsz megszólítani konkrét célcsoportokat, akár „hideg” célcsoportokat is és nem üldözöd a nagymamát, a testvéredet, a rokonokat. - Már 2020-ban is a videó kommunikáció volt a trendi, de ez 21-ben és 22-ben is megmarad fő trendek egyikének.
- 2022-ben elkezdődik a hagyományos MLM és az online MLM közötti olló szétnyílása. Lesznek, akik megtanulják az új technológiákat, és lesznek, akik nem és csak spamelnek értelmetlenül az interneten.
- Megváltozik az a régi alaptörvény, hogy „szólíts meg mindenkit és mondd el mindenkinek az üzletedet”.
Az online technológiákkal sokkal pontosabban lehet szűrni célcsoportokra, nem kell elmondani mindenkinek mindent. Ezzel felértékelődnek a „big data” elemzések, szűrések és a statisztikai technológiák, amelyek eddig az MLM-ben szinte ismeretlenek voltak. - Lesz az MLM-nek egy olyan része is, ami nem másolható könnyen, tehát több tanulást kíván meg. Magasabb lesz a belépési küszöb. Felértékelődik ez a szakma a komoly online tudásanyag miatt.
Lesznek, akiknek ez nem járható út, de ők nyugodtan dolgozhatnak a hagyományos módszerekkel. - Az eddigi nagy számok dimenzió váltáson mennek át. A napi telefonálások 20-30 esetleg 50 hívása az online módszerekkel napi 5-7-10 ezer megjelenést és napi 100-200-300 érdeklődőt is jelenthetnek, akik azonnal megkapják az online prezentációkat!
Mindez 0/24-ben heti 7 napon át! - Észrevehető számban megjelennek az online MLM-ben az értékesítési tölcsérek. Az automatizált érdeklődő és vevőszerző rendszerek.
- A social media kommunikációban elterjednek a felhő alapú tervező eszközök.
- Egyre nagyobb teret nyernek a fél, vagy teljesen automatizált rendszerek. Mind kommunikációban, mind az érdeklődő szerzés terén.
- Magyarországon is egyre elterjedtebbek a podcastok, amelyek 2022-ben az online MLM rendszerekben is helyet követelnek maguknak.